Kasetony z ramą aluminiową z licem z pleksiglasu PMMA – to tani i powszechnie stosowany rodzaj reklamy świetlnej. Mocna i trwała konstrukcja kasetonów z profili aluminiowych umożliwia ich zastosowanie w każdych warunkach zewnętrznych i wewnętrznych. Ograniczeniem jest rozmiar pleksiglasu – do trzech metrów długości i 2 metrów wysokości. W tej technologii aplikację „grafikę” uzyskujemy poprzez wyklejenie czoła foliami do podświetleń ORACAL seria 8500 lub naklejeniem folii do podświetleń z wydrukiem solventowym. Jako system podświetlenia nadal stosuje sie świetlówki liniowe lub coraz częściej nowoczesne i energooszczędne podświetlenie modułami LED.
Kasetony wykonane w technologii napinanego lica. Zastosowanie tak zwanego elastycznego lica umożliwia wykonanie kasetonów o dużym rozmiarze. Kasetony te są odporne na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. W połączeniu z wielkoformatowym drukiem solwentowym taka reklama świetlna jest bardzo atrakcyjna.
Podstawową zaletą jest możliwość wykonywania reklam oświetlanych od wewnątrz światłem jarzeniowym jak i jeszcze bardziej energooszczędnym oświetleniem LED, bez łączeń frontowej części reklamy, będącej jednocześnie nośnikiem motywu graficznego. Maksymalny, ogólnie dostępny rozmiar arkusza plexi wynosi 2 x 3 m. Takich ograniczeń nie ma kaseton z licem elastycznym. Standardowa długość rolki tkaniny winylowej, stanowiącej front reklamy wynosi 50 mb, a dostępne szerokości od 1,02 m do 5,0 metra.
Niewątpliwą zaletą jest łatwość magazynowania i transportowania tkaniny winylowej. Tkanina zwinięta w rolkę zajmuje niewiele miejsca (można ją magazynować w pozycji pionowej). Ułatwia to sposób pakowania, gdyż wszystkie rolki są przechowywane w solidnych, kartonowych tubusach, zabezpieczających tkaninę winylową przed przypadkowym uszkodzeniem w czasie transportu i magazynowania.
Tkanina winylowa, przy tej samej powierzchni, jest kilkukrotnie lżejsza od płyty plexi. Ułatwia to operowanie określonym fragmentem zarówno podczas nanoszenia motywu graficznego (pracujemy tylko na tej powierzchni, która jest nam w danym momencie potrzebna, pozostała część jest zwinięta) jak również podczas transportu na miejsce instalacji i podczas samego montażu.
Ze względu na doskonałą zdolność rozpraszania światła (przy tkaninach typu backlit) można stosować o 50% mniej świetlówek niż przy reklamie tradycyjnej, w której front stanowi płyta plexi. Oprócz znacznie mniejszych kosztów wykonania, jest to wymierna oszczędność dla końcowego użytkownika reklamy podczas całego okresu użytkowania. Niebagatelną sprawą jest zmniejszenie wagi reklamy, co ma istotny wpływ na konstrukcję nośną reklamy i na koszty instalacji.
Kasetony z dibondu - niezwykle estetyczne i trwałe. Dibond to laminat polietylenowo-aluminiowy, który odpowiednio wyfrezowany i uformowany, wypełnia się kolorowym lub bezbarwnym pleksiglasem uzyskując niezwykłe efekty. Tego rodzaju reklama świetlna z powodzeniem stosowana jest na elewacjach i we wnętrzach.
Dodaj komentarz